ASSAIG GENERAL - Revista digital cultural BOSCOS ENDINS

Reportatges
             Notícies
             Espai crític

Reportatges
             Notícies
             Espai crític

Reportatges
             Notícies
             Espai crític

Reportatges
             Notícies
             Espai crític

Reportatges
             Notícies
             Espai crític

? Noticies
? Continguts
? Espai cr?tic
? F?rums

Fòrums d'opinió i debat

Índex  »  Musicals  »  BOSCOS ENDINS

Enviat 25-01-2008 a les 09:06 per rilke
Moltes vegades quan vas al teatre o a veure un musical, surts conven?ut per? sepre hi ha all? de SI, PER?... Ahir en canvi, el PER? no hi era.

La posada en escena la vaig trobar molt encertada, la idea del bosc giratori en que a la part inferir hi habien els baixos fons,... ?s perfecte. Els ulls de la geganta, les cases, la vaca,... tot, tot, tot escenogr?ficament em va deixar encantat. La partituda, magistral, un Songheim no podia ser d'altre manera.
I les interpretacions, tal i com deia abans, ning? deceb eN cap moment, de ning? podria dir que no m'ha agradat.

Una mag?fica caputxeta (en un punt just, sense caure en el ridicul), una bruia mal?fica i sensual (molt b? la Mone), i podria anar anomenant un a un tots els que hi sortieu, amb menci? especial per a tres de vosaltres:
- CARLOS GRAMAJE, amb un pr?nceo realment encertat, vocalment excel.lent com ja ens tens acostumats i de creaci? de personalte molt divertit, creible, amb alguns gags molt bons.
- ANABEL TOTUSAUS. No la coneixia, no l'havia vist mai, per? em va deixar fascinat des dels primer moment. La veu, la interpretaci?, la humanitat que despr?n el seu personatge,...
- GISELA. Per primera vegada tot i ser la Gisela qui hi havia dalt l'escenari, no he aconseguit veure la Gisela que tots coneixem. Deu haver treballat molt, per? crec que ha valgut la pena, la veig veure segura, vocalment correcte, entregada al seu personatge... i aix? que dic, allunyada de si mateixa. Un bon treball.

No us la perdeu... endinseu-vos amb Dagoll Dagom BOSCOS ENDINS, us ho passareu molt b
 Fitxa

Enviat 25-01-2008 a les 13:15 per Spyinthemoon
Doncs..jo si vaig trobart certs "per?s", anem a pams:

- El Carlos Gramaje, tal i com t'ho dius, li han hagut de baixar almenys un to i mig a l'Agony perqu? als aguts justejava...i certs tics que ha afegit al pr?ncep semblen mes propis de maniqu? que d'altra cosa.

- La fornera b?; hi estic d'acord, es fa estimar conforme avan?a l'obra i vocalment est? ben resolt.

- En quant a l'escenografia, la idea del bosc giratori ?s perfecte...clar que quan hi ha calers ?es m?s f?cil fer les coses.

- Tamb? d'acord amb el tema Caputxeta i Mone. Espl?ndides. I destacar papers petits com el del Lacai/Servent que tot i ser petit se'n surt prou b? (tot i que sobta el canvi de veu a la seva can?? amb el forner)

- B? les coreos, b? el "Culpa teva" i b? el narrador, molt eficient i efica?.

Suposo que al ser una pr?via hi ha coses a pulir (que les hi ha)... per? caldr? veure-ho un cop rodat.
 Fitxa   www

Enviat 28-01-2008 a les 14:28 per dot
tota aquesta hist?ria del canvi de to del carlos gramaje ja em comen?a a mosquejar...

TOTA la vida (a broadway i a hollywood per exemple) s'han canviat les tonalitats de les can?ons, s'han apujat, s'han abaixat, s'ha fet el que calgu?s perqu? els actors llueixin a escena o a la pantalla).

Jo entenc que tots els que coneixeu l'AGONY (la riquesa musical del to en la que est? escrita) us emprenyeu quan sentiu el que han fet amb la can??...

per? jo prefereixo sentir l'agony tal com sona a l'escenari del vict?ria que els greus d'ultratumba de la nina al mamma mia (a la can?? MONEY MONEY)

us penseu que la barbra streisand canta les can?ons al to original que s'han escrit quan grava un disc? o que sondheim no ha adaptat els tons per la bernadette peters abans de l'estrena? la glinis johns cantava en el mateix to que la liz taylor? (no en tinc ni idea per? si no hagu?s pogut cantar la can?? al to original segur que li haurien canviat)

doncs si nois!! el paul geminiagni canvia CONSTANTMENT les tonalitats en els assajos!

aleshores la meva pregunta ?s: QUIN MAL REAL HI HA perqu? el gramaje canti la can?? mig to per sota i despr?s hi hagi una bonica modulaci? quan interv? el sergi albert??

preferiu sentir-lo cantar pitjor per? respectar el to original (que en realitat gran quantitat d'espectadors no tenen ni idea de quin ?s perqu? no han sentit mai la m?sica d'into the woods)

matem el tema del "vull morir".... la can?? funciona!

Spyinthemoon: qu? significa "quan hi ha calers ?s m?s f?cil fer les coseS"?

crec que l'escenografia del boscos endins no val ni una tercera part del que valia l'escenografia del grease (que era una anada de l'olla) i FUNCIONA molt b?...

ja em dir?s qu? hi pintava aquella puta escala vermella o la cabineta del "hopelessly devoted to you"???

all? ?s llen?ar els calers... crec que l'escenografia de boscos ?s invertir-los... perqu? aquest espectacle pot anar de bolos igual que es veur? en el vict?ria.

Fitxa   www

Enviat 28-01-2008 a les 15:51 per Lluc
A veure, Sondheim pot fer el que li dongui la gana per adaptar el to d'una can?? seva a qui sigui, que per aix? ?s l'autor, i per tant l'?nic que mana. Per? que ho faci una companyia d'aqui no em sembla tan b?, la veritat, igual que no em semblaria b? que canviessin el nessun dorma de to perqu? no arriba el tenor al vincer? final (tal com insinuaven a un dels programes multitalento que ultimament proliferen a la tv). Si fessin aix? a una opera la critica es menjaria l'artista sense pietat.

La pregunta ?s: si el Gramaje no era capa? de cantar l'agony a to, no haurien d'haver buscat un artista capa? de fer-ho? No l'han trobat, o directament no l'han buscat?

Per aix?, quan preguntes: "preferiu sentir-lo cantar pitjor per? respectar el to original"... jo contestaria que prefereixo sentir alg? que ho canti tal com l'autor ho va escriure, encara que no sigui el Gramaje.

Total: que facin el que vulguin, el 99,99 per cent dels espectadors ni s'anadonar? (jo probablement tampoc), per? les coses s'han de dir tal com son.

Fitxa   www

Enviat 28-01-2008 a les 22:22 per dot
no tinc ni idea de com va anar el c?sting Lluc per? potser tens ra?... la veritat ?s que he posat al google "famous changes of key" per argumentar-ho i no he trobat gran cosa... el que si s? ?s q en el proc?s d'assajos canvien tons de can?ons (en el sunday sense anar m?s lluny! o en els concerts de sondheim que hi ha en disc)

sigui com sigui:

jo crec que amb la m? de coses que hi ha per comentar del muntatge (les arrels, la geganta, els actors, el vestuari, la posada en escena, bla bla bla) quedar-se amb el canvi de to de l'agony ?s no veure-hi m?s enll? del nas.

Aquest comentari no pret?n insultar a ning? (aquesta nota va pels que s'ofenen amb un got d'aigua)
 Fitxa   www

Enviat 28-01-2008 a les 23:33 per Lluc
No s? on vaig llegir que a la Julie Andrews li van baixar els tons de v?ries can?ons quan va tornar a Broadway a fer Victor/Victoria.
Per? ?s igual, des del moment en que ni la Natalie Wood, ni la Audrey Hepburn, ni moltes altres cantaven a les pel.licuels que les varen fer famoses (WSS, My fair lady), qu? significa un to m?s o menys? I si no, que li preguntin a Christian Castro quina ?s la manera de no haver de baixar tons!!! Potser seria la soluci? per al Gramaje...
 Fitxa   www

Enviat 29-01-2008 a les 10:16 per kander
Qu? vol dir aix? de "i despr?s hi hagi una bonica modulaci? quan interv? el sergi albert?? " ?

Aix? ?s fatal igual que ?s fatal inventar-se una segona veu perqu? no hi arriba. Se li ha fet tanta cirugia a aquesta can?? perqu? la pugui cantar en Gramaje que no t? sentit. A mi no m'importa que es baixi la can??. No hi ha cap problema. Es fa sempre. Per? aleshores deixa-la baixa. I que l'altre pr?ncep canti un to m?s avall. O canvia l'altre pr?ncep si el que m?s t'interessa ?s que surti el primer. Per? no facis aquest "apanyo" que ?s molt barroer i no respecte la can?? original. ?s que a m?s fa riure i deixa en evid?ncia l'actor. Per a mi la soluci? ?s mantenir la m?sica en el to que sigui i canviar un dels actors. De fet jo canviaria el Sergi Albert, que no m'agrada gens el to tonto que li posa al personatge.
 Fitxa

Enviat 30-01-2008 a les 04:49 per Carla78
Aquest tema fa pudor... Ja ho hem comentat m?s d'una vegada i sincerament no se pq feu una muntanya d'un gra de sorra. No crec que la baixada de to sigui tan greu. Hi han mes coses a comentar que el Vull Morir. Per? per matar el tema he de dir que no estic d'acord amb aix? que dieu de que el Sergi canta la can?? amb to de tonto. Potser et referies al Jan. El dia que hi vaig anar jo, els agonys, van ser les can?ons on mes vaig riure. Veus perfectes (encara que hi hagi una modulaci?), coreografia de rissa, i sobretot molt bona feina en la traducci? (amb vaig pixar amb lo dels 7 nans...). Si esperaves veure als princeps del v?deo(que s'inspira molt en el Pr?ncep del Gramaje), evidentment no es el que hi ha en aquests Boscos Endins. Jo, vaig riure molt i no veig cap mal per apostar per un personatge "clown", i aix? diferenciar-los. Haver fet al t?pic pr?ncep guapo no crec que al Sergi li costes gaire, ni vocal ni actoralment. I si la visi? global es bona i Dagoll aposta pel Carlos, millor que millor! L'Expectaci? est? assegurada i molt ben resolta. I la barreja d'aquests dos es molt bona!!!
El que tamb? em va encantar va ser el Marc Pujol i la seva creaci? de personatge de poble. Molt diferent del Joseph de Sabadell!!! Ell i la Vallicrosa estan estupendus. No se que hagu?s passat si ho hagu?s fet l?Ivan Labanda, per? no em va decepcionar per cap "banda". ji,ji,ji L'?nic que em va costar d'entendre va ser la can?? dels gegants per la rapidessa musical.
La Mone, em va agradar mes de bruixa que de normal, (per cert, la transformaci? no em va conv?ncer...) i el Gimeno no em va captivar. Em va semblar que en molts moments estava veient el Mikado.
El mateix em va passar amb el follet del bosc... no em va semblar que estigues ben resolta la seva transformaci?. Aqu? no es mor i que porti una mascara tota l'estona per despr?s quan canta la can?? treure-se?la... no ho vaig acabar d'entendre.
Les que estaven espl?ndides van ser la fornera, la caputxeta i el narrador, i la que mes em va sorprendre va ser la Gisella. A mi tamb? em va fer oblidar que era d?operaci?n triunfo.
L'Escenografia molt ben encertada. Les casetes, la vaca que vola, el giratori... Llums un p?l fosques en la segona part i uns musics esplendits!!!!
En definitiva, em va encantar.
Crec que despr?s d?un mar i cel ho tenien dificil... ara nom?s cal esperar que passa, per? jo us el recomano 100 per 100.

Xiao!!!
 Fitxa

Enviat 30-01-2008 a les 12:55 per kander
Si et sembla deixem que cadasc? decideixi qu? ?s el que t? ganes de comentar. I no, no em referia a en Jan quan parlava del pr?ncep tonto. A mi aquell "Rapunzel llen?a la teva trena..." em fa vergonya aliena.

Fitxa

Enviat 30-01-2008 a les 14:33 per Carla78
I tant!!! Per aix? estem, per donar les nostres opinions encara que tu i jo no estiguem d'acord. Ah! I no capgiris els meus comentaris. Que jo no t'he dit que no escriguis, nomes que continuo pensant que hi han mes coses a comentar del Boscos Endins, per? veig que t'ha afectat molt. En fi... a mi em continua agradant.

"Rapunzel, Rapunzel!!!"

Xiao
 Fitxa

( 1 | 2 | 3 | 4 ) Següent  >>> 

Associaci? Catalana d?Espectadors de les Arts Esc?niques
[ Cr?dits ]
Empreses col.laboradores: Hotel Hesperia London Victoria
Espai web allotjat a Dimensis.
Pàgina Generada en: 0.019 Segons